Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Logopedická intervence v dětských domovech v Královehradeckém kraji
Peterová, Sandra ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na poskytování logopedické intervence v dětských domovech v Královéhradeckém kraji. Bakalářská práce je rozdělena do třech kapitol, kde jsou dvě kapitoly teoretické a jedna kapitola empirická. V první kapitole teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, jako jsou logopedie, komunikace, řeč, jazyk a narušená komunikační schopnost. Dále je první kapitola věnována vývoji řeči, jazyka a komunikace v rámci rovin a v poslední řadě popisuje dětské domovy a jejich fungování, roli vychovatele a dítěte a komunikační schopnosti dětí z dětských domovů. Druhá kapitola teoretické části je věnována logopedické intervenci, vymezení pojmu a jeho činnostem, postavení v rámci rezortů zdravotnictví a školství. Empirická část se zabývá dvěma dětskými domovy z Královéhradeckého kraje a jejich poskytováním logopedické intervence. V úvodu empirické části jsou stanoveny hlavní a dílčí cíle a výzkumné otázky, popsány metody a průběh výzkumného šetření. Za hlavní cíl byla určena analýza logopedické intervence v dětských domovech v Královéhradeckém kraji. První část výzkumného šetření je věnována dětskému domovu č. 1 a část druhá dětskému domovu č. 2, jejich charakteristice, fungování a poskytování logopedické intervence. Závěr výzkumného šetření je věnován zhodnocení splnění cílů, odpovědím...
Portfolio profesního rozvoje Denisy Soukalové
Soukalová, Denisa ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce "Portfolio profesního rozvoje" se věnuje v osmi kapitolách profesnímu rozvoji. Práce osahuje informace o osobnosti vychovatele, činnosti školní družiny, o kvalifikaci a kompetencích vychovatele, o pracovišti i studiu na vysoké škole. Součástí této práce je strukturovaný životopis, ve kterých autorka uvádí vzdělání, pracovní zkušenosti i kurzy. Odborná esej se zabývá osobností vychovatele. Další kapitola obsahuje profesiografický rozbor vychovatele, dále, případová studie školy, písemná příprava na hodinu a na závěr reflexní úvaha o vlastním studiu, které autorce pomohla zamyslet se nad vlastním profesním růstu. Jedna z kapitol je zaměřena na rozbor knihy "Školní kázeň v teorii a praxi", která se hodila do konceptu celé práce. Vše je podloženo odbornou literaturou, která je zaznamenána na posledních stránkách bakalářské práce. Objevují se zde i její osobní názory a postoje. KLÍČOVÁ SLOVA Školské zařízení, profese, profesní rozvoj, osobnost, syndrom vyhoření.
Porovnání přístupu pracovníků Dětského domova, Základní školy a Školní jídelny Radenín k dětem se zdravotním postižením a dětem bez zdravotního postižení
ZHORNÁ, Michaela
Cílem této práce bylo zmapovat aktivity pracovníků dětského domova v péči o děti se zdravotním postižením a děti bez zdravotního postižení. Výzkumný soubor tvořilo šest pracovníků Dětského domova, Základní školy a Školní jídelny Radenín, z nichž jedna byla sociální pracovnice, která je neodmyslitelnou složkou při péči o děti. Výzkum byl realizován kvalitativním výzkumem. Pro zodpovězení výzkumných otázek byla použita metoda dotazování a technikou byl polostrukturovaný rozhovor. Data získaná z rozhovorů byla vyhodnocena otevřeným kódováním a následným rozdělením kódů do kategorií. Na základě provedeného výzkumu vyplynulo, že vzdělávání dětí v dětském domově se velice liší, z důvodu návštěvy dvou druhů škol, kdy děti přichází s různou náročností úkolů. Je třeba odlišnost přístupu ve vzdělání k dětem se zdravotním postižením a dětem bez zdravotního postižení. Tím se dostávám k odpovědi na druhou výzkumnou otázku, kdy pracovníci při vzdělávání s dětmi se zdravotním postižením musí používat určité specifické pomůcky, které dětem usnadní práci. Pracovníci se se specifickými pomůckami nesetkávají jen při vzdělávání s dětmi se zdravotním postižením, ale také při rozvoji motoriky a dovedností u chlapce s dětskou mozkovou obrnou. Práce přináší poznatky v oblasti vzdělávání dětí se zdravotním postižením a užívání speciálních pomůcek při práci s těmito dětmi. Těmi pomůckami mohou být edukační karty, které slouží jako pomocník pro rozvoj komunikačních schopností, či pomocná tabulka pro násobení. Z výzkumu je zřejmé, že asistent pedagoga je nepostradatelnou složkou při práci s dětmi se zdravotním postižením, poněvadž tyto děti potřebují individuální péči.
Asistent pedagoga ve školní družině a děti s poruchami chování
ŠVANDOVÁ, Marie
Hlavním výzkumným cílem této diplomové práce je zjistit, jak asistenti pedagoga a vychovatelé ve školní družině uvažují o výchově dětí s poruchami chování a problémy v chování. První kapitola se snaží rozlišit poruchy chování a problémy v chování, vymezuje etopedii a definuje poruchy chování, jejich etiologii a diagnostiku. Druhá kapitola se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a vymezením pozice asistenta pedagoga z hlediska legislativy České republiky. Třetí kapitola je věnována kvalitativnímu výzkumnému šetření, které se snaží za pomoci fenomenologického rozhovoru přiblížit, jaká je zkušenost asistentů pedagoga a vychovatelů ve školní družině s výchovou dětí s poruchami chování a problémy v chování. Poznatky z vlastního výzkumu jsou porovnávány s teorií uváděnou v odborné literatuře. V závěru jsou vyvozena doporučení pro pedagogickou praxi.
Práce výchovných pracovníků v Dětském centru Jihočeského kraje
PETRÁŠOVÁ, Sandra
Práce se zabývá komplexním popisem práce vychovatele v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, a to formou případové studie Dětského centra Jihočeského kraje, o.p.s. První část diplomové práci popisuje zařízení pro děti vyžadující pomoc v České republice z pohledu legislativy, historie vzniku a základních informací o chodu těchto zařízení. Dále je představena činnost Dětského centra Jihočeského kraje o.p.s., cíle činnosti zařízení, cílová skupina osob, délka pobytu dětí a odchod dětí ze zařízení. V dalších kapitolách diplomové práce je představeno vlastní výzkumné šetření popisující komplexní činnost vychovatele v Dětském centru, včetně několika ilustrativních kazuistik dětí, se kterými vychovatelé v relativně nedávné době pracovali.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.